22 اکتبر 2023- یک مطالعه جدید استفاده از حلقه ی بسته را در بارداری با دیابت نوع 1 تأیید کرد و نشان داد که چگونه این فناوری می تواند تجربیات مثبت بارداری را تسهیل کند. این مطالعه در مجله معتبرDiabetes Technology & Therapeutics (DTT) منتشر شده است.

جولیا لاتون، از دانشگاه ادینبورگ، و نویسندگان همکارش، به نمایندگی از گروه همکاری AiDAPT، با استفاده کنندگان از حلقه بسته در کارآزمایی "تحویل خودکار انسولین در میان زنان باردار مبتلا به دیابت نوع 1(AiDAPT)"مصاحبه کردند. زنان توضیح دادند که چگونه حلقه بسته نیازهای جسمی و ذهنی مدیریت دیابت را کاهش می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا احساس طبیعی‌تری داشته باشند و بهتر بخوابند. به دلیل افزایش زمان در محدوده(TIR)، زنان همچنین کمتر نگران خطراتی بودند که نوزادشان را تهدید می کرد. همچنین نگران قضاوت منفی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی نبودند.

محققین اظهار داشتند که برای درک کامل مزایای حلقه بسته، زنان باردار باید از نظارت و حمایت اولیه و فشرده همراه با آموزش علمی و عملی حلقه بسته بهره مند شوند.

دکتر ساتیش گارگ، سردبیر فناوری و درمان دیابت و استاد دانشگاه کلرادو دنور و مرکز دیابت باربارا دیویس، گفت: هیچ سیستم حلقه بسته ای برای استفاده در بارداری در ایالات متحده تایید نشده است، زیرا اهداف مورد نیاز در دوران بارداری برای زنان مبتلا به دیابت نوع 1بسیار سختگیرانه تر هستند. تنها سیستمی که این اجازه را می‌دهدCamAPS FX است که در اروپا و استرالیا تأیید شده است.

درصد زمان در محدوده ی هدف قند خون خاص بارداری (63 تا 140 میلی‌گرم در دسی‌لیتر) برای استفاده کنندگان از فناوری حلقه ی بسته که توسط سنسورهای گلوکز از هفته 16 بارداری تا زمان زایمان اندازه‌گیری شد، به طور قابل‌توجهی بیشتر از افرادی بود که در گروه مراقبت استاندارد قرار داشتند، تفاوت بین گروه ها 10.5 درصد بود.

دکتر ساتیش گارگ، گفت: من اخیراً سرمقاله ای در مجله پزشکی نیوانگلند در مورد این موضوع با عنوان "استفاده از فناوری و نتایج گلایسمی در دوران بارداری با دیابت نوع 1" نوشتم.

منبع:

https://medicaldialogues.in/diabetes-endocrinology/news/study-endorses-use-of-closed-loop-in-type-1-diabetes-associated-with-pregnancy-118935